Zaplecze wyżej niż pozycjonowana strona – dlaczego?

Bywa, iż pozycjonowana strona internetowa ulokowana jest w rankingu wyszukiwarki Google niżej niż zaplecze, które nie było dosłownie linkowane. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka, jednakże zdaniem doświadczonych pozycjonerów za taki stan rzeczy odpowiada prawda zawarta w znanym „stwierdzeniu content is king” , a oprócz tego zjawisko znane jako Fresh Site Bonus.

W wyniku licznych konwersji algorytmu Google pozycjonowanie stron internetowych nie jest już czymś w stu procentach przewidywalnym, a zachowania rankingu wyszukiwarki w zdecydowanej większości przypadków wyglądają na chaotyczne, nawet przypadkowe. Prawdą jest jednak, iż Google ma patenty, dzięki którym wyszukiwarka tej firmy może z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, co naprawdę jest tematyką danej strony internetowej. Odpowiednie nasycenie słów głównych w różnorakich przypadkach i formach gramatycznych, wyróżnienie głównych fraz w tekście za poradą pogrubienia itd. zostaje z dużą uwagą przeanalizowane przez roboty sieciowe Google, a następnie wpływa na pozycję danej podstrony w rankingu wyszukiwarki. Dzięki temu tematyczne zaplecze ma możliwość dostać wyższą pozycję od pozycjonowanej strony.

Innym składnikiem, który warto wziąć pod uwagę, jest zjawisko Fresh Site Bonus. Jeżeli zaplecze zostało zauważone i zindeksowane przez boty dopiero ostatnio, całkowicie jakiś czas temu, to możliwe, iż ma ono wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarki Google właśnie dlatego.

W jaki sposób widać, pozycjonowanie stron internetowych wymaga nie tylko spamowania i zdobywania nowych linków, niemniej jednak częstokroć też analitycznego myślenia i wyciągania odpowiednich wniosków na przyszłe dni. Sprawdź nasz katalog firm który daje Ci sposobność właściwego zaprezentowania swojej firmy w sieci.