Wykorzystanie mediów społecznościowych do promocji biznesu

Ogólnodostępne media społecznościowe takie jak Facebook, Twitter czy Nasza Klasa już dawno zmieniły zasady gry we współczesnym marketingu internetowym. Siła social media tkwi w dialogowości z konsumentem i większej wiarygodności prezentowanych treści , gdyż produkty polecane przez znajomych znajomym są sprawdzone i zachwalane przez mężczyźni i kobiety, które znamy. Taki marketing od mężczyźni i kobiety do chłopcy i dziewczęta jest bardziej skuteczny.

Liczymy się z opinią spersonalizowanych znajomych dużo bardziej ,niż z bezosobową reklamą ,oglądaną w telewizji z zatrudnionymi do tego profesjonalnymi aktorami. Według badań opinii publicznej, coraz mniej wierzymy reklamom . Nawet, jeśli reklama jest stosunków obiektywna i przedstawia produkt, taki jaki jest de fakto, rywalizacja jest tak duża, iż aby przekonać nas do kupienia produktu zwykłą reklamą jest w chwili obecnej o wiele trudniej niż kiedyś.
Ogólnie, promocji są niezbyt wiarygodne w dzisiejszych czasach. Marki od zawsze wolały promować swoje produkty i narzucać konsumentom wolę, niż słuchać konsumentów .

To aktualnie zmienił facebook i inne media społecznościowe. Tam, opinia klienta jest najważniejsza. Kobiety i mężczyźni mówią prawdę o tym, co im się podoba, a co się im całkowicie nie podoba i nie nadaje się do użytkowania. Promocja na Facebooku jest bardzo dobrą strategią marketingową dla nowoczesnych, młodzieżowych marek. Agencje reklamowe tworzące kampanie reklamowe przez Internet dostarczają sporo różnorodnych rozwiązań, bazując na social media marketing. Z dobrym skutkiem ukierunkowują marketing na prowadzenie profili i stron fanów firmy. Tworzą aplikacje facebook. Zakupują powierzchnię reklamową na facebooku. Próbują dotrzeć do coraz to większej liczby klientów teraz poprzez rozwój sieci kontaktów towarzyskich na facebooku.

Dużą częścią działalności agencji reklamowych typu social media jest też prowadzenie blogów marek i w sposób ciekawy i atrakcyjny prowadzenie dyskusji na temat oferowanych towarów. Media społecznościowe wymagają od copywriterów i ekspertów od sprzedaży sporej kreatywności i non stop wyszukiwania nowych rozwiązań. Reklama na Facebooku rozwija się w ogromnym tempie. I jej skuteczność wzrasta. Miliony użytkowników z całego świata codziennie wchodzi na własną stronę www i przegląda wpisy znajomych. Wymienia się informacjami. Promocja na Facebooku czy to prywatnej chłopcy i dziewczęta, czy marki, daje nieograniczone możliwości.

Źródło wiedzy: social media.