Wybór właściwych słów zasadniczych jest naturalnie niesłychanie trudny. To pod ich kontem będziemy optymalizować tekst naszej strony i dla nich będzie wykonywane jej pozycjonowanie. Wyselekcjonowane frazy zostaną przeze mnie użyte w tekstach presell (preclach) dodawanych do umiejscowienia presell page, wpisach katalogowych publikowanych w katalogach stron internetowych albo firmowych , a dodatkowo na zakładanych serwisach zapleczowych.
Tak więc aby nie marnować naszego początkowego wysiłku na pozycjonowanie niewłaściwych słów kluczowych warto dobrze się zastanowić albo poradzić odpowiedniego pozycjonera w jaki sposób właściwe dobrać frazy które w przyszłości będą wygenerować ruch dla naszej strony internetowej. W sieci dostępnych jest dość dużo materiałów o właściwym dostosowaniu słów priorytetowych, te które właśnie są aktualne mówią też o tym, że warto do podstawowych fraz dopisać również brandowe (nazwa mojej firmy albo strony) oraz dodatkowo takie które nie są wprost związane z serwisem (kliknij tutaj, zobacz, sprawdź). Dzięki nim linkowanie mojej strony będzie dla algorytmu Google bardziej naturalne, to logiczne, że odcinając pozycjonowanie kobiety i mężczyźni nie w każdej sytuacji linkuję naturalnie do naszej strony z korzystnych dla niej słów podstawowych. 😉
Dobrane własną pracą słowa zasadnicze (frazy priorytetowe) możemy przesiać w narzędziu propozycji słów kluczowych udostępnianym w panelu Google adwords. Pozwoli nam ono sprawdzić które wyrazu podstawowe są wyszukiwane przez użytkowników Google, w jakiej ilości i jaką posiadają konkurencyjność. Narzędzie zaproponuje nam też dodatkowe wyrazu kluczowe które z całkowitą czyli stu procentową pewnością warto z dokładnością sprawdzić i niektóre z nich uwzględnić w budowanym profilu linków.
Inna kwestia to nie linkowanie tylko i jedynie na stronę priorytetową. Wyrazu podstawowe (fraz priorytetowe) powinny też zostać dobrane dla każdej z podstron naszego serwisu osobno. W większości przypadków linkowanie podstron na odpowiadające im wyrazu kluczowe daje lepsze efekty niż linkowanie strony głównej. Wiąże się to przede wszystkim z tekstem tematyczną która dla konkretnych fraz i podstron jest bardziej odpowiednia. Przykładowo posiadając sklep z częściami motocyklowymi i podstronę na której wylistowane są kaski motocyklowe , a ponadto jest tam jakiś raport ich dotyczący warto linkować do w tym momencie tej podstrony na słowo „kaski motocyklowe”. To logiczne, jest na niej więcej opisu odpowiadającego w tej chwili temu słowu kluczowemu, więcej wyrazu zasadnicze w informacji i to w tej chwili tą podstronę użytkownik Google wyszukujący kasku motocyklowego będzie chciał znaleźć.