Trafna reklama

Reklama przez ostatnie dziesięciolecia przeszła kilka rewolucji. Jej dynamiczny rozwój jest natomiast rezultatem rozwoju nowych technologii a także rosnących oczekiwań odbiorców. Jest też skutkiem cały czas poszerzającej się konkurencji. Czasy monopolu wydają się być przestarzałe. Na rynku są setki, a dosłownie tysiące firm, które oferują te same usługi i te same produkty. Znalezienie kontrahentów w tym gąszczu przypomina nieco przedzieranie się przez dżunglę. Dlatego także współczesne usługi reklamowe są tak rozbudowane.

Reklama ma trafiać, jak strzała Amora.

W reklamie nie chodzi już tylko o to, by została pokazana. Bo liczba komunikatów, cyfra obrazów i tekstów reklamowych, jakie są pokazywane odbiorcy jest przytłaczająca. A ten odczytując wiadomości reklamowe zwyczajnie ignoruje je, na slogany reklamowe pozostaje obojętny, a na grafiki zaczyna się denerwować, bo jest ichniejszym wiele i są nachalne. W reklamie chodzi dziś o to, żeby trafiała ona w odbiorcę, niczym strzała Amora. Odbiorca musi wraz z odbiorem komunikatu poczuć z nią pewną, choćby niezrozumiałą więź. I na tym polega dzisiejsze tworzenie reklamy. Przede wszystkim musi się ona wyeksponować. Musi być jak pierwsze zauroczenie. Musi zatrzymać uwagę, zmusić umysł do zainteresowania się nią. Dlatego również wszystkie usługi reklamowe muszą dziś kierować się w stronę perswazji. Slogany reklamowe muszą upowszechniać produkt, umiejscawiać go na rynku a wiadomości reklamowe zachęcać do przeczytania informacji. Tylko wtedy reklama będzie skuteczna, będzie wspierać sprzedaż.

Sprawdź: artykuły szkoleniowe.