SEO – jako jedna z najlepszych metod reklamowania strony

Zaskakujące, jak w bardzo wielu przypadkach spotykam chłopcy i dziewczęta, które mówią, że znają się na pozycjonowaniu. Ostatnio podczas rozmowy dwóch moich znajomych jeden z nich zapytał, ile czasu trzeba na stworzenie sklepu internetowego. Drugi mu odpowiedział, po czym stwierdził, że sam mógłby się zająć tematem, jakim jest pozycjonowanie.

Zaciekawiony, zapytałem, czy ma już jakieś doświadczenie. Okazało się, że tak – zdobył już dwieście linków do prywatnej strony i jest w TOP1 na frazę zbliżoną do \”wypas owiec w Bieszczadach\” (wręcz)…
Z kolei inny mój znajomy złożył katalog stron www i w pierwszych wpisach zaoferował pozycjonowanie stron internetowych. Wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, że jest niepełnoletni, czyli nie ma możliwość nawet wystawić faktury VAT, a wiedzę o pozycjonowaniu posiada na poziomie początkującego spamera ksiąg gości…
Trzeci z kolei jest szczęśliwy, że posiada TOP 3 na frazę z zerową konkurencją i z zerową konwersją…
Moim zdaniem pozycjonowanie strony internetowej przedsiębiorstwa należy zlecać specjalistycznej firmie – grupa katalogów pksi, która z amatorskimi taktykami podwyższania rankingu nie ma nic wspólnego. Wyłącznie firma, dla której pozycjonowanie stron www to chleb powszedni, potrafi zagwarantować kompleksową obsługę w przypadku zawirowań związanych z tzw. update\’ami Google. A te zdarzają się w większości wypadków.
W przypadku hobbystycznych stron można pozycjonować na własną rękę, jednak w wypadku firm, których przychody uzależnione są od ruchu z wyszukiwarek – naprawdę nie ma co. Lepiej zlecić to fachowcom…