Reklama czy pozycjonowanie – pozycjonowanie regionalne czy globalne

Marketing w wyszukiwarkach to właśnie jedno z najefektywniejszych działań marketingowych w sieci. Jest tani, skuteczny, a głównie, co istotne dla osób odpowiadających na budżety reklamowe, w 100% mierzalny.

W zakresie marketingu w wyszukiwarkach wyróżnić możemy dwa rodzaje działań: SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych oraz dodatkowo linki sponsorowane. Wiele osób, młodych marketerów, właścicieli witryn, zastanawia się, która z tych form jest lepsza, skuteczniejsza. Niestety nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.

Prawda jest taka, że obie formy reklamy musisz stosować jednocześnie. Każdą natomiast do innych celów, ażeby ostatecznie pozycjonowanie przykładowo. Pozycjonowanie Andrychów i linki sponsorowane wzajemnie się uzupełniały. Realizacja kampanii linków sponsorowanych to bardzo dobre rozwiązanie do promocji swojej strony internetowej na trudne na początku do wypozycjonowania, konkurencyjne wyrazu i frazy podstawowe. Kiedy nasza witryna dopiero startuje, niełatwo będzie nam się znaleźć wysoko w wynikach wynajdowania. Będzie musiało minąć ciut czasu , a ponadto będziemy musieli włożyć niemało wysiłku, żeby wyszukać się na szczycie rezultatów odnajdywania na frazy konkurencyjne.

I tu z poradą przychodzą nam linki sponsorowane. Dzięki realizacji działań reklamowych w wyszukiwarce będziemy mogli odnaleźć się na pierwszej stronie rezultatów odnajdywania na frazy popularne i konkurencyjne. Pozycjonowanie tymczasem będzie dla nas świetną formą na „wywindowanie” naszego serwisu na szczyty rezultatów przeszukiwania na słowa kluczowe, które są mniej popularne.

Jak widać powyżej, pozycjonowanie i linki sponsorowane powinny iść ze sobą w parze. Kiedy wytwarzamy nowy serwis i chcemy odnaleźć się w wynikach odszukiwania skorzystać musisz z linków sponsorowanych. W tym samym czasie pozycjonujemy naszą stronę na słowa mniej konkurencyjne. Ich wypozycjonowanie zajmie nam mniej czasu niż w sytuacji słów konkurencyjnych.