Wiele firm zastanawia się nad sensem prowadzenia firmowego bloga. Co on właściwie może nam dać? Pewnie częściej może zaszkodzić niż pomóc – tak myśli wielu właścicieli czy także marketerów. Tymczasem jest to błędne myślenie, a blog może być fantastycznie skuteczny i pomocny w wielu kwestiach dotyczących funkcjonowania firmy.
Blog to głównie sposób na dzielenie się życiem firmy Ludzie są zainteresowani tym, co dzieje się wewnątrz organizacji, a poprzez bloga internetowego możemy łatwo to przekazać. Nie chodzi tutaj zresztą tylko i tylko o nowe produkty czy kwestie związane z nowinkami technologicznymi. Ważne są też kwestie powiązane z atmosferą w zespole czy z imprezami integracyjnymi. W ten sposób można pokazać zespół po prostu jako fajnych, interesujących ludzi, a samo przedsiębiorstwo jako miejsce, w którym pragnie się pracować.
Dzięki prowadzeniu bloga możemy pochwalić się też swoją wiedzą ekspercką. O ile jesteśmy specjalistami w jakiejś kategorii, to dlaczego nie chwalić się swoją wiedzą? Blog jest do tego znakomitym medium. W wielu sytuacjach mamy przeświadczenie, że poprzez takie dzielenie się informacjami stracimy klientów – nic bardziej mylnego. Więcej możemy ich zyskać, niż stracić. Jeśli osoba zainteresowana naszymi usługami zobaczy, jak dobrze opisujemy dany problem, to będzie znacznie bardziej chętna do współpracy z nami.
Artykuły blogowe to w każdym momencie również dodatkowy content, którym możemy dzielić się ze światem. Równocześnie, o ile blog jest na tej samej domenie, co strona sklepowa/ofertowa, to możemy pozyskać dodatkowy ruch na stronie głównej. Dla nas to sytuacja typu win to win!
Nie bójcie się prowadzić bloga online, bo może to przynieść całe mnóstwo korzyści. Należy natomiast poza tym pamiętać, żeby na blogu przedstawiać wyłącznie treści najwyższej jakości, bo dużo osób właśnie z tymi treściami może utożsamiać potem naszą firmę.
Więcej informacji na stronie: postyobywatelskie.blogspot.com.
Źródło: podrozeizwiedzanie.wordpress.com.