Prawie każdy pozycjoner perfekcyjnie zdaje sobie sprawę z tego, w jaki sposób ważne jest posiadanie cennych i wartościowych linków kierujących do pozycjonowanej strony www. Dylematem jest jednak ichniejszym zdobycie, ponieważ pomimo niepoliczalnej przestrzeni internetowej okazuje się, że tak realnie miejsc wartościowych jest bardzo niedużo. Dlatego też pozycjonerzy szukają alternatywnych stron www o wysokim PR i TR, cieszących się zaufaniem robotów Google – a takimi stronami są między innymi blogi.
W zależności od własnego wykorzystywania ma możliwość to być tematyczny blog z artykułami, akceptujący jedynie teksty w konkretnej tematyce (lub pochodnej) albo blog wielotematyczny, przyjmujący artykuły z w praktyce każdej dziedziny. Zdobywane w ten metodę linki cechują się w znaczącej liczbie przypadków wysoką siłą seo i mają duży wpływ na pozycjonowaną stronę. Priorytetowo gdy zawierają anchor z jakimś niszowym słowem kluczowym częstokroć okazuje się, że do wypromowania strony na taką frazę wystarczy zaledwie wiele linków z mocno podlinkowanych blogów. Nic zatem dziwnego, że w obecnych czasach, gdy Google coraz większą rolę przykłada do jakości treści zawartych na portalach, profesjonalny blog z artykułami okazuje się fantastycznie cennym źródłem takich linków. Dla pozycjonera jest to gwarancja, że uzyskane w ten sposób linki przekażą swoją siłę pozycjonowanej stronie www umacniając ją na wysokich pozycjach. Dla posiadacza bloga z kolei pewność, że blog będzie stale odwiedzany przez nowych użytkowników, a co za tym idzie – wzrasta szansa na większe zarobki np. z reklam.
Więcej informacji znajdziesz: artykuły.