Jak działa reklama zewnętrzna i co ją charakteryzuje?

Reklama zewnętrzna stała się już nieodłącznym elementem miejskiego krajobrazu. Można się z nią spotkać na ulicach wielkich miast oraz przy drogach szybkiego ruchu. W wielu przypadkach w tej formie reklamy wykorzystywane są plakaty wielkoformatowe, choć bardzo popularne są także neony oraz dodatkowo podświetlane szyldy.

Reklama zewnętrzna gwarantuje firmie niemało korzyści. Głównie jest to reklama bardzo dobrze widoczna, która – głównie dzięki swym rozmiarom – może skutecznie wpływać na przechodniów i przyciągać ich uwagę. Jest to reklama, która pozwala utrwalić w oczach przechodniów wizerunek firmy i w łatwy metodę przekazuje im informacje na zagadnienie działalności jakiegoś przedsiębiorstwa lub konkretnego produktu. Tego rodzaju reklamy tworzy sporo firm np. outdoor białystok.
Niestety, reklama zewnętrzna ma także kilka minusów. Do jej priorytetowych wad zaliczyć można relatywnie wysokie koszty produkcji oraz fakt, że wywieszone na ulicy plakaty i szyldy z nierzadko są niszczone przez czynniki atmosferyczne.
Reklamę zewnętrzną można podzielić na dwie zasadnicze grupy. Pierwszą stanowią plakaty wielkoformatowe, drugą – reklamy malowane.
Najlepiej rozpowszechnioną formą reklamy zewnętrznej są plakaty wielkoformatowe. Przeważnie są one drukowane techniką sitodruku, dzięki czemu duża powierzchnia może zostać pokryta farbą w sposób jednolity. Takie plakaty składają się w bardzo wielu sytuacjach z kilku arkuszy, które po złożeniu tworzą jeden, gigantyczny obraz.
Inny charakter mają już reklamy malowane. Mogą być one znacznie większe od plakatów wielkoformatowych. Są one wyjątkowe. Tworzone są ręcznie, w jednym, niepowtarzalnym egzemplarzu. Nic zadziwiającego, że reklamy malowane kosztują znacznie więcej niż plakaty wielkoformatowe, drukowane w zdecydowanej większości przypadków w bardzo dużej ilości egzemplarzy.
Reklamy malowane w znaczącej liczbie przypadków umieszczane są w tych miejscach, w których natężenie ruchu jest zwłaszcza duże. Swą formą, wymiarem, wyjątkowością i tekstem są one w stanie szczególnie silnie wpływać na odbiorców. Choćby dużo kosztują, jest to znakomita inwestycja, która ma możliwość przynieść pozytywne efekty.