Marketing w internecie stanowi konkurencję dla pozostałych mediów: prasy, radia i telewizji, nie tylko dlatego, że rośnie popularność serwisów internetowych, ale również dlatego, że konsumenci poszukują informacji i produkcie w wyszukiwarce. Kto zajmuje pierwsze pozycje, ten posiada szanse dotrzeć do klienta bez nachalnego i głośnego polecania produktu, niemniej jednak poprzez wartościowe artykuły, wywiady. Następną wielką zaletą reklamy internetowej jest cena.
Są do wyboru serwisy i blogi o dobrej pozycji w wyszukiwarce, z których link poprawia widoczność strony klienta, a równocześnie nie są tak drogie, jak spot w telewizji. Z całą pewnością w sieci także są autorzy, którzy się cenią – blogerzy influencerzy. Wszystko zależy od celu kampanii. O ile jest nią zyskanie linku w wartościowym serwisie, czy marketing informacji, wystarczy średnio kojarzony blog lub serwis. Możemy się zdziwić skutecznością takich działań, bo nawet niewielka cyfra stałych czytelników darzy blogera sporym zaufaniem i jest gotowa zainwestować w polecane przez niego produkty. Dlatego inwestując w reklamę w internecie należy skupić się na dwóch celach, jest nim marketing wyszukiwarek, czyli osiągnięcie wysokiej pozycji w Google, a to uda nam się, m.in innymi dzięki pozyskaniu linków z wartościowych serwisów, a równocześnie trzeba zwrócić uwagę na reklama informacji. Wywiady, artykuły eksperckie pozwolą budować świadomość klienta o produkcie. Nie chodzi o to, by pisać nachalne, wychwalające produkt teksty sponsorowane, ale być dzielić się wiedzą, stawiać w pozycji eksperta, to być może nie zaprocentuje od razu, niemniej jednak po kilku tygodniach albo miesiącach.
Warto zobaczyć: http://gdychceszwiedziecwiecej.bloog.pl/id,356901604,title,Swiat-SEO,index.html.