Któremu właścicielowi firmy serce nie zaczyna bić szybciej na myśl, że jego przedsiębiorstwo ma możliwość opanować zagraniczne rynki i stać się realnym liderem w dostarczaniu konkretnych produktów albo usług? Prawdopodobnie właściwie każdy z nas, przedsiębiorców woli, by wkład czasu i pieniędzy, jakie czyni, przyniósł mu w późniejszym czasie sławę i duże pieniądze. żeby tak się stało, musi być przeprowadzona internacjonalizacja przedsiębiorstw, które pretendują do miana globalnych.
Zanim jednak zdecydujesz się na taki krok, powinieneś przemyśleć wszystkie wady i zalety. Zaletami będzie przede wszystkim sposobność nieograniczonego rozwoju. Firma, która wie jak zainwestować własne pieniądze i produkuje bardzo dobre rozwiązania, zyskuje tym samym możliwość osiągnięcia de fakto dużych dochodów i stworzenia sobie brandu, jakiego inne firmy będą jej zazdrościć. Bardzo duże zarobki gwarantują możliwość swobodnego reklamowania się, pozyskiwania coraz to nowych klientów i kontrahentów. O ile natomiast chodzi o wady, to WRPO Wielkopolskie: 1.4.1 Internacjonalizacja wymaga głównie wkładu finansowego i czasami ten wkład jest bardzo duży. Wszystko uzależniony jest od tego, co produkujemy, jaki rynek pragniemy opanować i jakie rozwiązania zaoferować przyszłym nabywcom. Ze stuprocentową pewnością największe pieniądze pochłania sama reklama i konieczność przygotowania biur regionalnych dla konkretnych oddziałów. Złą cechą ma możliwość być również wątpliwa stabilność konkretnego rynku, bo RPO Łódzkie: II.2.1 Modele biznesowe MŚP co najmniej zostały nie wiadomo jak dobrze opracowane, to tak realnie przenigdy nie zapewniają sukcesu.
Zobacz: Internacjonalizacja przedsiębiorstw.