Przede wszystkim wyjaśnijmy czym jest katalogowanie w odniesieniu do stron www: jest to czynność polegająca na dodawaniu strony (jej adresu, linka i krótkiej treści opisowej) do istniejących w sieci katalogów. Katalogi stron na sam początek pełniły rolę porządkującą zasoby sieciowe, z w pewnych sytuacjach stały się jednym z najtańszych sposobności pozyskiwania linków. Cały czas działają pomimo przemian w algorytmach, choć coraz większe znaczenie zyskują katalogi płatne. Wybierając moderowany katalog lub płatny spis stron możemy liczyć na to, że link zawarty w takim katalogu będzie wartościowszy od linka w katalogu niemoderowanym i niepłatnym.
W jaki sposób katalogować?
Katalogowanie można przeprowadzić ręcznie – wtedy wymaga to sporego zaangażowania czasowego – wyszukujemy katalogi, ręcznie dokonujemy wpisów, często musimy się logować i czekać na moderację wpisu jeśli wybierzemy moderowany katalog. Wszystkie te czynności są czasochłonne a dla dobrego efektu niezbędne jest dodanie strony do przynajmniej kilkudziesięciu, jeżeli już nie kilkuset, katalogów.
Poza tym, decydując się na płatny spis stron musimy wnieść opłatę (za prawie każdy wpis lub za pakiet wpisów), co też zajmie odrobinę czasu.
Do wyboru posiadamy również nieco łatwiejszą opcję: katalogowanie automatyczne. W tym przypadku korzystamy z systemu, w którym należy zdefiniować (jeden raz!) podstawowe dane i zlecić katalogowanie.
Pozycjonowanie stron
Publikacje wpisów w katalogach powinny być rozłożone w czasie, wówczas można liczyć na wykwintne pozycjonowanie stron, które jednocześnie będzie pozycjonowaniem bezpiecznym (niezagrożonym karami od Wyszukiwarkę).
Sprawdź: firmy turystyczne.