Produkty są po to, żeby je sprzedawać. Problem jest wtedy gdy ani jedna osoba się nie interesuje i nie zamierza kupować. To jest najgorszy z możliwych scenariuszy dla wielu osób, ponieważ od tego wszystko zależy. To czy przetrwa się na rynku czy nie jest od tego zależne. Produkty tak jak marki trzeba umiejętnie pozycjonować. Na pewno krąg jest tutaj zawężony do jednego albo maksymalnie kilku towarów z jednej linii. Pozycjonowanie produktu następuje analogicznie w jaki sposób w innych przypadkach. Systematyczność i konsekwencja bez pospiechu to podstawowe zasady
. Kilka firm zajmuje się tym z dobrym skutkiem, zatem należy przystąpić do funkcjonowania zanim wyścignie konkurencja. Ona nie śpi. Każdy usiłuje wyjść w jaki sposób najszybciej z swoim produktem. Kto 1-szy ten lepszy, ale w tej samej chwili potem mogą pojawiać się na rynku podobne, tylko po niższej cenie. Powinno się zadbać o to, aby stale wzmacniać opinie o produkcie, żeby klienci wybierali tylko te. Mając na sklepowej półce inne po zdecydowanie niższej cenie i tak wybierali te. Zadanie trudne, bo tutaj trzeba uświadomić nabywców o co w tym chodzi i wyjaśnić dlaczego akurat ten produkt. Gdy nie wiedzą który i czym się różni to cena bezie go wyznaczać. Każdy jednak na to zwraca uwagę. Wszyscy rzadko czytają etykiety na produkcie, kiedy jednakże czytają nawet w jaki sposób jest bardzo mała różnica w składzie to i tak tego niezauważą, lub nie będą wiedzieli o co chodzi. Na takie elementy rzadko zwracają uwagę. Można też iść w tym kierunku i stawiać na mocne strony produkty w tej chwili przez jego skład. W szczególności w jedzeniu jest to istotne, żeby środki nie zawierały spulchniaczy, środków konserwujących, były zrealizowane z towarów pochodzących z ekologicznych upraw. Mocne strony za każdym razem wyszukać można, tylko nie wszyscy będą umieli je dostrzec. Fachowcy poradzą sobie natomiast z tym i będą umieli wykonać takie funkcjonowania, które będą efektywne.
Zobacz też: http://lubsad.net.pl.