Kampania mailingowa cieszy się bardzo dużą popularnością. Wbrew pozorom nie jest to zadanie takie zwyczajne, choć jest to lepsze od wymyślenia reklamy w telewizji, ponieważ zajmuje mniej czasu i pochłania mniej pieniędzy. by natomiast wysyłać takie mailingi to trzeba zdobywać klientów. Baza kontrahentów do której możliwe jest wysyłanie mailingu jest bardzo bogata, a przynajmniej powinna być, by było do kogo je wysyłać. Tak jak w każdym innym przypadku jednakowo mailing posiada swoje narzędzia, żeby zdobywać klienta. Znacząca większość reklam czy informacji handlowych, które na pocztę przychodzą to skuteczna reklama. Nie należy się nawet nad tym zastanawiać, ponieważ do góry pisze, że jest to mailing. Takie maile własną pracą się nieraz zamawia. Wysyłając lub zgadzając się na wysyłanie przez konkretna firmę informacji handlowych, jest to równocześnie zgoda na mailing, ponieważ tak to się specjalistycznie nazywa. Reklama pełni ważną funkcję. Jest wolna konkurencja. Właściwie każdy przedsiębiorca ma prawo do tego, żeby wyjść z sowim produktem. Ze stuprocentową pewnością posiada prawo również do tego by go lansować. Wysyła więc mailingi, tworzy reklamy internetowe, telewizyjne, radiowe. Ma możliwość robić wszystko, na co jest go stać. Produkt musi stać się znany i to jest najzupełniej niewątpliwe. Dołożenie wszelkich starań do tego żeby było dobrze, to jest absolutna konieczność. Należy zrobić wszystko co jest możliwe, ponieważ tylko wtedy będzie największa szansa na to, że produkt lub usługa zyska uznanie w oczach wielu ludzi. Kiedy przychodzi taka informacja na maila, jest duża szansa na to, że ktoś z tego skorzysta. Z tysięcy ludzi do których wysyłane są takie maile, część z nich na serio się tym zainteresuje. Wysyłanie mailingu nie jest żadnym skomplikowanym zajęciem. Do tego potrzebna jest w ogromnej liczbie przypadków jedna osoba, która tego dopilnuje. Część z nich wysyłane są samoczynnie.